برای سلامتی پروستات دور این ۴ خوراکی را خط بکشید
نوشته شده توسط : نت ویر

آنچه که به عنوان خوراکی در رژیم غذایی شماست ممکن است قدرت کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را داشته باشد. دانشگاه کالیفرنیا در مرکز پزشکی سانفرانسیسکو اعلام میکند که شما با انتخاب نوع غذاهایی مصرفی خود، می توانید از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کرده یا پیشرفت آن را کندتر کنید.

علاوه بر خوردن غذاهای خاص، انواع مختلفی از غذاها نیز وجود دارد که باید برای سالم نگه داشتن پروستات خود از مصرف آنها خودداری کنید. در ادامه با این خوراکی ها و غذاها آشنا خواهید شد.

گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده

رژیم غذایی پر گوشت، به ویژه اگر خیلی آن را پخته باشید، ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه باشد. این وضعیت ممکن است به دلیل تاثیر آمین های هتروسیکلیک (HCAs) باشد. این آمین ها سرطان زا هستند و معمولا در گوشت هایی که بیش از حد پخته میشوند یافت می شوند. HCAs با پیشرفت سرطانهای مختلف مرتبط هستند.

لبنیات

مصرف مقادیر زیاد لبنیات ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه، نوشیدن بیش از حد شیر کامل ممکن است خطر پیشرفت به سرطان کشنده پروستات را افزایش دهد.

سرشیر و شیر کم چرب نیز خطر ابتلا به مراحل کم درجه بیماری را افزایش می دهد. سعی کنید مصرف لبنیات را در حد اعتدال کنترل کنید.

سعی کنید لبنیات زیر را در حد اعتدال مصرف کنید:

شیر کامل

پنیرهای پر چرب

ماست های پرچرب

کره کامل

پنیر خامه ای پر چرب

بستنی پرچرب

بیشتر بخوانید:

الکل

مصرف مقادیر زیاد الکل ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دهد. محققان با انجام مطالعه روی بیش از ۱۰ هزار مرد شرکت کننده در آزمایش پیشگیری از سرطان پروستات، کشف کردند مردانی که سوء مصرف سنگین الکل داشتند، ۲ برابر بیشتر از افرادی که الکل مصرف نمیکردند به سرطان پروستات پیشرفته مبتلا میشوند.

نکته: سوء مصرف سنگین الکل به حالتی اطلاق میشود که شخصی در روز بیش از ۳ بار نوشیدنی الکلی مصرف میکنند و در طول هفته نزدیک به ۲۰ بار مینوشند.

چربی های اشباع شده

مصرف چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ارتباط دارد. اما ارتباط  آنها با سرطان پروستات هنوز به طور کامل مشخص نیست. برخی از مطالعات بین مصرف چربی اشباع و خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات ارتباط قائل هستند. اما همه مطالعات این یافته ها را تأیید نکرده اند.

 

در حالی که هنوز مطالعات بیشتری در این خصوص لازم است، اما کاهش چربی های اشباع شده ممکن است به نفع پروستات و سلامت کلی شما باشد.

چربیهای اشباع شده در موارد زیر دیده می شوند:

گوشت

محصولات لبنی

سس سالاد

کالاهای پخته شده

غذاهای فراوری شده

نکاتی درباره سلامتی پروستات

ایجاد چندین تغییر در شیوه و سبک زندگی به شما کمک میکند تا پروستات خود را سالم نگه دارید. برای این منظور سعی کنید برخی از تغییرات زیر را در نظر داشته باشید:

بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید و غلات یا حبوبات کامل را در کنار آن انتخاب کنید.

مصرف مکمل ها را کاهش دهید. هرچند هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند مکمل ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند، اما اگر مکمل مصرف می کنید، ابتدا نوع آن ها را به پزشک اطلاع دهید. شاید لزومی به مصرف آن ها نباشد.

تحرک خود را افزایش دهید. ورزش مداوم نه تنها برای سلامتی کلی شما مفید است، بلکه ممکن است روحیه شما را نیز بهبود بخشد. برای ورزش کردن شما به عضویت در سالن بدنسازی نیز نیازی ندارید. یک پیاده روی سریع در اطراف محله نیز میتواند برای شما مفید باشد.

وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید

منبع : https://www.drsadeghzade.com/

 





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: